2011. június 15., szerda

Budapest 2020 – Új Magyar Vasúti Járműgyár Rt létrehozásának támogatói

Budapest 2020 – Új Magyar Vasúti Járműgyár Rt létrehozásának támogatói



A LAKSZ és a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület /VEKE/ közötti közel tíz éves jó kapcsolat és konzultatív együttműködés alapján, azzal a felhívással fordulunk Magyarország lakosságához és a Facebook nyilvánosságához, hogy csatlakozzon a „Budapest 2020 – Új Magyar Vasúti Járműgyár Rt” létrehozását támogató csoporthoz.

A szövetségi csoport eddig is sajnálattal vette tudomásul, hogy Magyarországon felszámolták a vasúti járműgyártást és hasonló elveket képviselt a szakmai szervezetként létrejövő és működő VEKE is. A tervezett 4-es metróhoz és többi metróvonalhoz szükséges metró-kocsik megrendelési visszásságai és Tarlós István főpolgármester által képviselt Fővárosnak a „nem teljesítő” járműszállítóval szembeni pernyertessége kapcsán merült fel ismét a VEKE részéről, hogy a „szükségből erényt” kovácsoljunk, azaz a közeli időszakban beszerzendő cca. 700 jármű már elégséges alapot ad arra, hogy a magyar állam a korábbi sikeres vasúti járműgyártást feltámassza.


http://veke.hu/2011/06/vasarlas-helyett-gazdasagfejlesztes-%E2%80%93-ez-a-metrokocsi-ugy-megoldasa/


A VEKE - általunk is elfogadott - álláspontja szerint, a létrehozandó új magyar vasúti járműgyár nagyon sok hazai beszállítónak, mérnöknek, közlekedési szakembereknek, szerelőnek és az építőiparnak is munkát adhatna. Úgy véljük, hogy a VEKE gyáralapítási javaslatát alátámasztja az is, hogy a fővárosi közlekedési rendszert és hálózatot a következő évtizedekben úgy kell fejleszteni, hogy a kötött pályás közlekedés és az elővárosi vasúti rendszerek kerüljenek előtérbe. A javaslatot a MÁV hosszabb távú vasúti igényei tovább erősíthetik.

A VEKE szakmai hozzáértésére és javaslatára alapozva, azt gondoljuk, hogy - a budapesti és agglomerációs közlekedési és környezeti állapotok javítása érdekében - a budapesti és környékének lakosai – még a nehéz gazdasági helyzetben is - szívesen részt vennének egy új magyar vasúti járműgyár létrehozásában.

Ezért a javaslatunk az, hogy a Fővárosnak meg kell hirdetnie a „Budapest 2020 – Új Magyar Vasúti Járműgyár” részvénytársaság létrehozásához (elsődlegesen) a budapesti lakossági (névre szóló osztalék elsőbbséges) részvényjegyzést. Szinte biztosra vehető, hogy a budapestiek és agglomerációban lakók legalább 500.000 db 10.000,- Ft-os részvényt lejegyeznének. Ez helyből 5 milliárd. (Minden lakos személyenként egy részvény jegyzésére lenne jogosult, így a család minden tagja névre szóló részvényt kaphat.) A második körben akár a magyar lakosság egésze is bevonásra kerülhet, így az előzetes részvényjegyzés értéke már elérheti a 30-40 milliárdot is.
Harmadik körben – az állam és a Főváros mellett – beléphetnek a részvényjegyzésbe a magyarországi székhelyű és magyar tulajdonosú gazdasági társaságok. Nagyon sok –építő vagy későbbi beszállító – cég kapna e lehetőségen. Ez legalább 40-50 milliárd forint újabb jegyzést jelentene.
Mindehhez a metró-kocsikra szánt 60 milliárdot hozzáadva, akár már szeptemberben megkezdhető lenne az új magyar vasúti járműgyár létesítésének előkészítése.

Ehhez a javaslathoz kérjük a tagok csatlakozását, amennyiben úgy gondolják a csoport tagjai, hogy - előzetesen - elképzelhetőnek tartják a részvényjegyzésben történő részvételüket is, úgy azt a csoport elektronikus címére (budapest.2020.umvj@gmail.com) küldött üzenetben (a család vagy együttes baráti kör igénye szerinti darabszám megadásával) jelezzék.

Facebook csoport:







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése